NaTrue – Kozmetikai pecsét
A bio- és natúrkozmetikumok az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak. Ezért sok gyártó is felugrott a vonatra, és ma már bio- és natúrkozmetikumokat gyárt. Sajnos egyesek csak minimális arányban használnak biológiailag lebontott összetevőket vagy növényi alapú összetevőket. De fogyasztóként honnan tudhatom, hogy mely biokozmetikumok tartalmaznak valóban bio összetevőket, és mely natúrkozmetikumok tartalmaznak csak növényi alapanyagokat? Erről szól a NaTrue.
A NaTrue története
A természetes és organikus kozmetikumok nem csak néhány éve nagy trend. Először a jól ismert gyártók hozták őket a piacra még az 1960-as években. Idővel a kozmetikai előírások egyre zavarosabbá és bonyolultabbá váltak, amit a NaTrue alapítói is felismertek. Nem léteztek nemzetközi szabványok, ami összezavarta a gyártókat és a fogyasztókat egyaránt. Gyorsan terjedt a zöldmosás, azaz a PR-módszerek, amelyekkel egy szervezetnek indokolatlanul környezetbarát imázst próbálnak adni. A NaTrue alapítóit megdöbbentette ez a fejlemény, és úgy döntöttek, hogy lépéseket tesznek. 2007-ben megalapították a szervezetet, hogy független ellenőrzést követően minden olyan terméknek odaítélje a NaTrue címkét, amely valóban bio vagy tisztán növényi alapanyagokból készült. A NaTrue címke egy évvel a szervezet megalakulása után jött létre.
Természetes és organikus kozmetikumok a NaTrue címkével
És hogyan kapják meg a termékek az áhított címkét? A NaTrue független, tudományos bizottsággal tesztelteti a termékeket. Ez a bizottság dönt arról, hogy mely összetevők engedélyezettek, és milyen irányelveknek és határértékeknek kell megfelelniük a termékeknek. Csak olyan kozmetikai termékek mennek át ezen a teszten, amelyek magas arányban tartalmaznak természetes összetevőket, és minimális arányban tartalmaznak olyan anyagokat, amelyek legalább közel állnak a természeteshez. Az egész folyamat kétfázisú rendszer szerint működik. Az első fázisban az összetevőket és az összetételt, azaz a formulát vizsgálják. A második fázisban a terméket a tudományos bizottság a helyszínen teszteli. A gyártóknak kétévente újra kell tanúsíttatniuk termékeiket, hogy a címkét megőrizhessék. Konkrét példa a tanúsított kozmetikumok kritériumaira, hogy a termékek állatkísérletek nélkül készültek-e, mivel a NaTrue etikája és alapvető hozzáállása ezt szigorúan ellenzi. Más kritériumok arra vonatkoznak, hogy a termékek 100 százalékban vegánok-e, környezetbarát összetevőkkel tartósítottak-e, és tartalmaznak-e nanokomponenseket, például titániumot. A NaTrue világszerte elkötelezett a fogyasztók iránt, és célja, hogy a NaTrue pecséttel ellátott bio- és natúrkozmetikumok vásárlásakor nyugalmat adjon nekik.